בשנה האחרונה זה קרה לי שוב ושוב...
ישבתי מול תלמידים שלי וראיתי את אותו הדבר חוזר על עצמו:
הם ניסו ללמוד לבד, השקיעו שעות מול יוטיוב ואתרי אקורדים – אבל עדיין לא הצליחו לנגן את הקטעים והשירים שהם אוהבים.
ראיתי בעיניים שלהם את התסכול.
"למה אני לא מצליח לנגן את זה? ניסיתי כל כך הרבה פעמים!"
והאמת? זה ממש לא באשמתם.
הבעיה היא לא בחוסר כישרון — אלא בדרך הלמידה.
ביוטיוב יש המון תוכן מעולה, אבל... המורים שם מדברים לקהל רחב, ומניחים שאתה כבר יודע משהו. זה מבלבל, מתסכל, ובסוף — גורם להרבה לוותר מוקדם מדי.
האפליקציות המודרניות אולי נראות מגניב, אבל הן לא מסבירות איך באמת להרגיש את הכלי בידיים, ואין בהן את התמיכה האנושית שמישהו מתחיל באמת צריך.
אז למה בעצם קשה לנגן?
כי אף אחד לא מסביר מההתחלה.
לא מלמדים את הבסיס הפיזי, ולא מדברים על החלק המנטלי של ללמוד מיומנות חדשה.
ואז אחד התלמידים אמר לי – "אולי פשוט תבנה קורס כזה?"
אז התחלתי לחשוב על פתרון פשוט וזול, שייתן לתלמידים שלי את כל מה שהם צריכים במקום אחד:
- הסברים פשוטים וברורים, גם למישהו שלא ניסה לנגן אף פעם!
- בנייה הדרגתית משיעור לשיעור
- תמיכה מנטלית בדרך הלמידה
- תחושת הצלחה כבר מהיום הראשון
- לומדים לנגן מנגינות ושירים קלים - שכולם מכירים!
ידעתי שעליתי על משהו.
בזמן הליכה עם עצמי הבנתי – אני צריך לבנות קורס דיגיטלי לגמרי למתחילים.
כזה שכל ילד בכיתה ו' יוכל להבין, בלי מושגים מתקדמים, בלי סיבוכים – פשוט, פשוט, פשוט
ישבתי בסטודיו ויצרתי את התוכן הכי טוב שיכולתי.
שיעור אחרי שיעור, הוצאתי מעצמי את כל הידע והניסיון שצברתי, ועטפתי את זה בהדרכה פשוטה, נעימה וברורה.
ואז זה קרה –
אותו התלמיד קיבל ממני במתנה את הקורס, מתוך רצון לעזור לו ולראות שזה עובד.
ולשמחתי, זה קרה: הוא הצליח לנגן קטע פשוט כבר תוך כדי הצפייה!
בשיחות שלנו לאחר מכן ראיתי עליו שהניצוץ חוזר...
הוא הבין, שסוד הקסם למוטיבציה בנגינה זה:
חווית הצלחה! וזה בדיוק מה שהקורס נתן לו..
"הצלחתי לנגן את המנגינות של שיעור 2 ורק היום התחלתי!"
מאותו רגע ידעתי –
אני חייב להפיץ את הקורס הזה לכל מי שתמיד רצה ללמוד, אבל אף פעם לא הצליח לעשות את הצעד הראשון.